. Serwis klimatyzacji, napełnianie, odgrzybianie –
Q-Service Karmat Złotoryja
Klimatyzacja w samochodzie, krótki przegląd tego, co mamy na myśli:
- dobić klimatyzację
- napełnić klimatyzację
- serwis klimatyzacji
- odgrzybianie klimatyzacji
- ozonowanie klimatyzacji
- etc.
Jak widać z powyższego, słownik wyrazów określających serwis klimatyzacji jest dość spory.
W skrócie – jak serwisować klimatyzację.
Pierwsza kwestia – kiedy i jak używać klimatyzacji? Na pewno nie tylko w lecie! Pamiętajmy, że klimatyzacja nie tylko chłodzi wnętrze pojazdu, ona je również osusza! Innymi słowy – w lato, prawidłowo działająca klimatyzacja w naszym pojeździe, będzie w stanie schłodzić samochód wewnątrz do oczekiwanych przez nas wartości. Jesienią / zimą, będzie nieoceniona, jeżeli chodzi o osuszenie szyb w pojeździe. Prawidłowo funkcjonująca klimatyzacja, jesienną porą, błyskawicznie osuszy szyby wewnątrz pojazdu! Wielu naszych klientów mówi – poruszam się z klimatyzacją cały rok, ustawiam na automatyczną żądaną temperaturę i jadę.
Takie rozumowanie ma też swoje racje. Może nie wszyscy wiedzą, ale w układzie klimatyzacji, oprócz czynnika chłodzącego, jest również olej. Olej, który smaruje m.in. kompresor klimatyzacji. NIE używanie klimatyzacji, może spowodować np. zatarcie w/w kompresora! Naprawa / wymiana będzie bardzo kosztowna..
Olej w obiegu klimatyzacji samochodowej. bardzo ważny element systemu. Bardzo często słyszymy – „ile kosztuje dobicie klimatyzacji”? Dobicie – to raczej nie jest dobry pomysł. Każdy pojazd ma zdefiniowaną określoną ilość czynnika klimatyzacji w obiegu. Teoretycznie taki sam pojazd, może mieć różne wartości, a to dlatego, że jeden z nich ma podstawową klimatyzację, a drugi np. z dodatkowym obiegiem na tył. Czyli, ilość czynnika może być różna, dla pozornie dwóch takich samych pojazdów. Tutaj najważniejsze – podpinając maszynę do serwisu klimatyzacji w samochodzie, nie możemy określić ILE jest czynnika w pojeździe! NIE ma więc mowy od dobijaniu klimatyzacji z prostej przyczyny, nie wiemy, ile zostało w aucie a ile mamy „dobić”!
Reasumując – w wielkim uproszczeniu – prawidłowy serwis polega „odessaniu” czynnika z pojazdu, po czym napełnieniu układu zgodnie z procedurami, jak również z zaleceniami producenta samochodu -czynnikiem wraz z olejem.
Nie zapominajmy przy tym, o wymianie filtra kabinowego. Jeżeli mamy brudny filtr przeciw-pyłkowy, który blokuje dopływ powietrza, najlepszy serwis klimatyzacji nie pomoże. Wymiana filtra kabinowego, ozonowanie / odgrzybianie systemu klimatyzacji plus wymiana czynnika wraz z olejem = serwis klimatyzacji.
Q-Service/ KARMAT Legnicka 42 / obok myjni samochodowej – Zapraszamy!